20 Ekim 2010 Çarşamba

Eat, Pray and Love..bana dokunduklari

Coook coook cok populer olan kitaplarin, filme uyarlanmasi furyasina katilan sansli yazarlarin sansli kitaplarindan..Elimdeki kitabi bir an once bitirip okumayi planladigim ama tam o sirada filmin geldigini farkettigim..bem kitabi okumaktan yanaydim en iyisi gitmemek ve su kitabi kendi hayalimde canalndirdigim karakterlerle okumak diyordum..ama Dubai'de kizkiza gidelim dedik..aslinda yeni tanistigim arkadasim teklif etti gitmeyi..ama bir aksiliktir iste filmi ayri izlemek durumunda kaldik...
Bikac zamandir..bayanlarin aslinda cok cok guclu baglari olmali ve inanilmaz guzel dostluklari olup destek olmalaliar  bu hayatta kesinlikle diye dusunuyorum..ozellikle. Turkish madam's cofee gunleirne katildigimdan ve ordaki birbirine yardimci olan insanlari gordukten sonra, kizkardesler-arkadaslar gucune daha da inanir oldum..bu konuya nerden geldim..surdan ki, filmi izleyen tum hanimlarin ayni seylri hissederek, o kadini cok cok iyi anlayarak izleidginden eminim...mutsuzlugu veya ayni celiskileri yasamaktan degil kastim...hayatindan cok cok memnun biri icin bile bir hemcinsinin o ruh halini anlamak cok cok kolay birsey..bu da Dunya'da dili, dini, irki, rengi, kilosu, yasi,arzulari, amaclari ne olursa olsun..tum kadinlarin aslinda ayni oldugunu bir butun oldugunu hissettridi...
Evet bu belki'de global hayatin icinde ve aktif bir yasami olan bayanalr icin gecerli mi? ama hayir hic televizyon yuzu gormemis, dunyanin bir ucundaki kabiledeki kadin da ayni seyelri hissediyor...ayni duygu karmasasini, ayni hayal gucune sahip, hayati o da rengarenk boyamak istiyor..o da duygusal, o da sulu gozlu, o da dedikoduyu seviyor azicik da olsa...
Filimde, cesaretli bir kadin var..kimi insana icindeng elne seslere bu kadar cesur bir yolla kulak vermez..korkar..ailesi ve elalem herzaman daha onemlidir kendi hislerinden, isteklerinden...ama iste Liz bu cesareti gosterip hayatin ona anlatmaya calistiklarini kesfetmek icin yolculuga cikan cesur bir kadin..once kendim diyebilenlerden..cogumuzun aksine..sonucta sansli da mutlulugu hakkettigi hayata kavusuyor..
Filmin bana en cok dokunan yani ise...gercekten kadinlarin bir butun oldugu...su egolarini..etiketlerini...kisiler arasinda siniflasmaya neden olan bircok maddeyi kenara ittiginde geriye kalan sadece "kadin" ve inanilmaz guclu bir varlik..dunyayi yeirnden oynatabilecek..ve onu yasanabilir bir yer kilabilecek..he bide sevdigi adam yanindaysa iste ozaman onun gucu bin kat articak...bunu keisnlikle ama kesinlikle vurguluyorum:)
Yureginizden ve gonlunuzden gectgi gibi..kilo almayi fln gobisim cikarsa neye benzerimi dusunmeden saglik icin yigin...duanizi bu dunayaya gelisinzi unutmadan, kimseyi kirmadan ve hergun yeniden kesfederek sukredin...ve aski her turlu aski yasayain...yaptiginiz yemekten, calisitiginiz isten sevdiginiz adama herseye hayatla iligli dort kolla sarilin ve sevin..hayatin en guclu hissi ve de silahi aslinda sevgi...dogru sekilde ve amaclar icin kullanildiginda:) bu uclemenin disinda hayata anlam katan tabikide bircok deger var...ama bugunluk bunlar elimde olanlar...

Hiç yorum yok:

 
© duygulu notlar | Designed by Thailand Hotels, in collaboration with Tech Updates, Webdesign Erstellen and Premium Wordpress Themes