• duygulu notlar

    "Hayatin Tum guzelliklerini tadmak adina...

  • Mutluluk..

    Her aninda cocuk kalabilmek yasamin, kucuk seylerde gorebilmek sevinci.....

  • Yeni kesiflerde..

    Bambaska diyarlarda, tadlarda, zamanarda; yeniden tekrar tekrar kesfetmek, heyecani, hayati...

20 Ekim 2015 Salı

Sen Dogdun ben de Dogdum



Hayatimda hic unutmak istemedigim beni bambaska kilan muhtesem anin yazisi olsun istedim..
Cok keyfili bir hamilelik surecim olmadi ne yazikki..ama bunlara bu yazida yer vermek istemiyorum..anilarin kaldigi hislerimiz uctugu su hayatta en degerli animiz taptaze kalsin sonsuz olsun...
Guzeller guzelim kendi dogumuna giderken belki okur ici acilir cok buyuk bir guc olur ona..

Gunlerde 23 Ekim Persembe..aslinda surekli yasadigim erken dogum sancilarim ayni araliklarla devam ettiginden pek önemsemem gereken bir durum olmadi..annem mutfakta haril karil bana gene manti aciyor..yanima gelene kadar cok fazla kilo almamistim hamileligimde geldigi hafta itibariyle beni manti ve cigborek diyetine sokmaya ve doguma kadar tosun yapmaya and icti…
Derken bi lavobaya kalkiyim diyorum ve ufak bir kanamam oldugunu fakrediyorum…ama ben de bi panik..annem onemli bisey yok gene hastaneye gidicez musadede tutucaklar sancin da farklilik yoksa biraz bekleyelim hatta sana cig borek getireyim ben ye bak bisiycigin kalmaz ruh halinde…anne iste o anda bile beni yedirme derdinde:)))  merti ariyorum bole bole..canim benim ne cok kosturdun isini birakip cikip geliyor ve biz hastaneye…
Yol boyunca bir tuhaflik hissetmiyorum artik hastaneye yatirilma rutinini de gayet iyi biliyoruz sanirim 4. yatisim olucakti bu..yani uzerimiz de bir deneyim nasil bir deneyimse iste…ama icim icimi yigor.nolur nolur dogum olmasin bi yandan da tamam olucaksa olsun..saglikla gelsin de kuzum isterse erken gelsin dualari celiskisi…analik iste:)
Nese beni labour katina aliyorlar tekerlekli sandalyese..hic unutmuyorum asansorleri cikarken minik bir kiz cocugu “ ohh momy she has a baby inside” dediginde cocouklarin olaylara nekadar sefkat ve salfikla bakiyor olmalari  dusuncesi gerginligimi biraz aliyor…
kacinci kez girdigim labour odasinda rutin muayenem yapilacak nefret ettigim asama bu..ama mujde diyor hemsire acilma yok..sancilarinsa cok sik degil..ama doktorun gene de bi gece tutalim seni istedi ..aa tamam..yani riskin en en az oldugu yatisim hem de bi gece kalicaz…Ah allahim sanirim dualarimdan zamaninda saglikla dogsuna yaklastim..cok sukur..icimiz kipir kipir..odamiza yerleisyoruz…Dubai de cogu ozel hastane gercekten otel odasi konforlugunda..ilk defa mis gibi yemegimi yemeye karar veriyorum oncekilerde icim hep buruktu..aksmaa dogu sanki biraz sancilarim artti mi ne..yok yok simdi agri kesiciyi alirim uyurum ve gene rutin sanci  ( Toko ) taramasi sonrası evimize gideriz…
Bu gece en sevdigim hemsire nobetci degilmis bana gule gule demek icin geliyor..bunca zaman dayandim snairim bu is olucak diyor o da cok umitli:) agri kesicimi takip gule gulelesiyoruz…nobeti devrettigi hemsire kendini tnaitiyor fln…
Ben gene de bi rahat hissedemedim diyorum bu aksam..bi lavaboya mi kalksam..sancilarim bi agir oluyor..belime igne saplandi sanki himm derken Nilosun tekmlerini cok hissetmeye basladim ve gercekten hic hic abartmiyorum pat diye bir baloncuk patladi icimde…Suyum…mus meger panikle gelen suya bakan hemsirenin one affalayip sonra panikle soylemesinden anliyoruz:) Oluyordu aylardir ertlemek icin dua ettigimiz cogu zaman erken olacak olmasindan cok ama cok korktugum an.. “ Dogum Basladi” benim hala kafam olsun suyum gelsin gene de dogum olmaz belki hissiyati.simdi guluyorum…

Acilmam cok hizli bir sekilde gerceklesti ilk kontrolumde 4,5cm dim.. Beni yattigim odadan gercek dogum odasina -dogumhaneye aldilar..ama dogumhanem bize ozeldi…
Dogum oncesi nasil bir dogum istedigimi cok dusunme sansim olmadi acikcasi..yani sanki bunu dusunursem dogumu daha cok cagiracagim hissi vardi belki de…ama cok okudum..Ina May Gaskin  kitabi ve dogal dogum uzmanalrinin bloglari..biliyordum zamani geldiginde ben dogal dogumu deneyemleyecektim…vucudum buna hep hazirdi,,ve hic ben nasil doguracagim? diye bri endise tasimadim..ki bendeniz endise uzmani:)

Burada tam dogum anina kadar doktrunuz lutfetmiyor, ebem hep cok az kaldigini soyluyordu..epidural istemedim vucuduma ilac almak istemiyordum hala Nil benimleyken…acinin doguma yardimci olacagini hissetmistim belki de..oksijen veriyorlarmis sancinin dorugunda….haifif sarhosluk etisi yapiyor bi de ben actim asiri migde bulantisi..sancilar siklastikca cok buyuk bir ikinma istegi oluyor..ama acilma tamamlana kadar ikinmamami istemediler sonradan anladim ki ikinmak saatlerce zor ve insani yoran bir aktiviteymis..gucum bitmesin diye istememisler…ve zaman yaklaisyordu saat sabahin 5 ine dogru doktor kapida gorundu..cok kolay beni dinle ve kendini rahat birak dedi..bir kac kez basarili ama sonuca ulasamayan ikinmalar oldu…sancilarim cok cok siddetliydi..doganin muazzam isleyisini hissettigim an dogum anim diyebilirim…benim daha once bilmedigim ama vucudumun Nil’in cok iyi bildigi bir seydi bu…her ikinmada gozlerimi simsiki kapatiyor nefesimi tutuyordum..hic bir ciglik bagirma yoktu..filmlerde izledigimiz ciyak ciyak bagiran dogum sahneleri sanki bizi urkutmek icin mi yapilmisti??? aslinda keske zamanim olsaydi ya da onu dusunecek durumum..odamda birkac tane mum ve guzel kokular olsun isterdim bir de hos bir muzik…ama atmosfer olesine sakin huzurluydu..annem doktor gelene kadar yanimdayd Mertimle..ikisi de elimden sikica tutuyor daha dogrusu ben ikisinin de ellerini simsiki tutup sancilari atlatmaya calisiyordum..annem doktor gelince cikmak durumundaydi…mertle biz kaldik..kizimiz geliyordu…Merte ara ara gozum takiliyor ben ikindikca o da ikiniyor nefesini derin alip tutuyordu:)))  ve bir de hemsirenin ben yoruldukca “ push push push” diyerek destegini simdi fikra tadinda hatirliyorum…
Aklimda ister istemez..saglikli olacak mi? Nefes Alabilecek mi? sorulari dolaniyordu…Endiseliydim ama korkmuyordum…gozum bi an disari kaydi..gun agarmak uzereydi..gunes dogmustu..seher vakti tam…hatta odadan Burj Khalifeyi goruyordum..gunes hizmalarini secebiliyordum parlak camindan…ve busefer guclu bir ikinman olucak dedi doktor…o hissi hic unutmak istemiyorum…nil her sabah cok erken kalktigindan bir yil boyunca gercekten her gun bu ana dondum..
Gozlerim simsiki kapali..ikinma biiiirrrrr…ben cok buyuk demir parmaklikli bir kapinin onundeyim…filimlerde cennet kapisi tabiri vardir ya…kendimi kapinin onunde beklerken buluyorum…sirtimda cok buyuk bir guc…ilahi bir guc..aslinda benim icimden cikmasi gereken can icin benim gecmem gerek o kapidan…ikinma ikiiiiiii…..bedenimden cok buyuk bir canin varliginin kopusunu hissediyorum, kapi aralaniyor..cok buyuk bir isik huzmesi yuzume vuran …ikinma uuuccc….bir hafif rahatlama bedenimde…gosgumde simsicak bir his…ve Gozlerimi aciyorum kan icinde beyaz sivisinda melegim…Nilim..cok tiz bir aglama..ama kucagima konar konmaz susuyor..yumuk yumuk..iki buklum..ilk agzimdan dokulen” Ohhhhh Goooooood” oluyor…ve voooov e bu bebek buyuk bir bebek ufak degil diyorum….:) Neden ingilizce neden o sozler ama Allahi yanimda melekleri etrafimda hissettigim cok guclu hissettigim cok yuce bir andi bu…doktor Mert’e kordonu kesmek istermi diyor tabikide..Babamiz kordonu kesiyor…
Nil’e ufacik dokunuyorm “ Melegim Hosgleidn” ikk vik ediyor..yuzu burus burus kan icinde….peki neden aglamadi cok diye korkuyorm yoksa nefesinde sorun mu var?? Nil’i almalari gerektigini soyluyorlar..benden alir almaz kuzumu Nil cok yuksek sesle aglamaya basliyor…demekki tenimde olmak onu rahatlatti ve aglamadi melegim diyorum…erken dogum nedeiyle tetkitleri cok olucak …ama icim cok cok huzurlu cok buyuk bir guven var…MErt Nil’i birkama yalniz diyorum..Mert Nille kostruyor annem de..ben kaliyorum yalniz….
Doktorumla gozgoze geliyoruz..Cok iyi bir isti..Bebeginde gayet saglikli merak etme diyor ve islemelre devam ediyor..
Gozum Plesantamda..onu gormek istedigi soyluyorum..Plesanta kadin , anne, gebe diyelim vucudunda sonradan olusan tek organ..aslinda inanisa gore kaybedilen chakralarimzidan biri..ona usulca tesekkur ediyorum..yavruma cok yi baktigi onu besledigi buyuttugu icin…..
Doktor’a cok tesekkur ediyorum..bana bu harika hissi yasattigi icin…Benim uzerimde dikis vs. bitince hemen donucegini ustunu degistrip gelecegini soyluyor…
Odada bir an yalniz kaliyorum etrafa bakiyorum..Nil’i merak ediyorum..derken bir hemsire geliyor..Nil’i soruyorum ama bi bilgi vermiyor..off cok endiseli bir bekleyis…terimi siliyor yuzumu temizliyor…ve Mert geliyor..Mert nasil Nil? Kac kilo????? 
Cok iyi fildir fildir gozleri 2460 kg… Ne nasil? Ahh Allahim cok sukur..33. haftada 2460:))) benim o an ki sevincimi anne olmayan anliyamaz belki de erken dogum yapmayan anlayamaz…nefes aliyor, gayet saglikli sadece gecici oksijen de tedbir icin…Annem geliyor hersey yolunda mujdeleri..
Sonra ikisini de Nil’e yolluyorum geri..yalniz birkamayin hadi..hemsirler benimle…
Hemsireler geceligimi degistriyor..ama maalesef hala hastane geceligiyleyim…bi hazirligim yok ki doguma dair:) Yataktan kalkmasi cok zor geliyor..arkamda kalkarken hemsire bu senin mi diyor? Ufacik bir kuran…Onca yatisimz oldu hastaneye bu kez musade altinda tutuldugum odada bu kurani bulmustuk annemle…annem doguma girerken sirtima koymus butun dogum benimleymis…yanima diger odaya cikartiyorum Nil'in kuvezine birakmaliyim diye dusunerek…
Nil’i gormeyi cok cok istiyorum..biraz dinlendikten sonra onu gormeme izin vericeklerini soyluorlar…ve bir kac saat sonra yeni dogan yogun bakim unitesine gidyoruz.Kapidaki heyecanimi korkumu saskinligimi anlatmak cok cok zor..bir suru minik melek.bizim minigimiz 13 numarali kuvezde…yumuk yumuk temzilenmis..altinda kocaman gelen bebek bezi..biraz kablolarla bezeli ama bunlarin hepsi o iyi olsun diye..ve cok sukur tum saglik fonskiyonlari harika..kahraman kizim benim:) Oksijen destegini aksama cikaracaklarini tuple beslenmeyi de emmesi boyle giderse cikaracaklarini soyluyorlar..icim kipir kipir..Nil seninle yapacak ne cok seyimiz var…

Benim dogum ,yeniden dogus, Nil’imi hayata getiris hikayem boyle.Odaya ciktigimizda.Mert’in iki cumlesi beni cok derinden etkiliyor…” Sana hayatim boyunca borclu olacagim” 
Unutmak istemedigim ve hic unutmayacagim bu harika gunu
Erken dogum cok endiseli bir bekleyiş sureci..ama Dogum bir kadinin varolus sebebi..cok ilahi cok mucizevi cok duygusal bir surecin ardindan kadinin gercek gucunu ortaya koyan bir olay bence Dogum…
Dilegim..tum kadinlar saglikla hayirlisyla bu guzel duyguyu tadabilsin…kendi yavrusuna olmasa da anneligin hazzini…guzel anne adaylari  da once saglikli bir hamilelik ve sonrasinda diledikleri guzel dogum deneyimiyle saglikla yavrularina kavussunlar…



28 Haziran 2013 Cuma

Bir umuttu yasamak-bir agaci yasatmak-yarinlari yasamak..

Doga onu yok etmeye calisan "Insanlara"inat kendini durmadan yenileyen bikmadan durmadan mucadele eden  sistem-huzur orda bulucagin-baska alemde ayni tadi alamiycagin-doga...koskocaa gezegen de bir ceviz tanesi kadar ufacik bir nokta oldugumuzu hatirlatan...Ondan ogrenecek ne de cok seyimiz varmis meger....bize ogretecegi---Biz"Bir Agac Kesildi Bir Ulke Uyandi"ile basladik cunku yeni umut dolu gunlere...

Tarihe not dusulmesi gereken gunler yasadik biz...siddetin en acimasizini...medyanin en yalancisini..sistemin en ise ayaramazini...birligin en ornek olanini gorduk..gurbette olmanin da en cok zor oldugu zamani...
Yok hayir ben politakaya..yasananlara..kaybedilen canlara..sakat kalan yurttaslara deginmiycem bu yazi da..onlar bizi zaten bu gunlere tasiycak sen bu yaziyi okudugunda...

Evet cocuk..biz cok guclu bir ulkeyiz..yemyesil dogasina asik..dilini dinini meshebini rengini asiretini kokunu ayirt etmeden severiz "Insani"bir gece ansizin uyanan halk..modern savaslarin en acimasizina hazirlandiginin farkinda dahi degildi..herkesin artik soylecek, dur diyecek cok seyi vardi...
Gozlerindeki isilti...vatan sevgisi tum dunyaya ornek olmus bir Cumhuriyetín cocugu oldugundan...Dunya'da bir cok diktator lider vardir kiyimlariyla lanetlenmis-ve bir de yenilikci liderler vardir tekrar yaratmalariyla olumsuzlesmis-biz iste boylesi bir yeniligin cocouklariyiz... hep dusunurdum Allahín bu liderleri de Dunyaya bilerek secerek gonderdigini...destan yazma..insanliga yol gostermek adina...Senin benim hepimizin bir rolu var ya bu dunyada ama kucuk ama buyuk..iste o liderlerin ki epey bir buyuktu...Peygamberlerimiz vardi, bizi allah sevgisini ogreten, dini anlatan, sevap gunah icin, ne yapmaliyiz ne yapmamlaiyizi ogreten...Sonra Dunya Modern bir hal aldi ..dinleri anlamak daha da zorlasti..gunahi sevaba karistirmak daha kacinlmaz..dini tabulastirmak, yobazlastirmak...Liderler gerekliydi bence yaradanin sevgisini hatirlatcak...dunyada ki seytanlara dur diyecek...umut verecek..yarinlari insa edicek...Mevlana vardi, Gandhi vardi, Che vardi, bilim admalari vardi soylari kirilmaktan kurtarilan..dunyayi kesfederken benligini bulan..yaradana yaklasan.lider olmalarina izin verilmeden sistem tarafindan ipleri cekilenler de..Bizim de ulu onderimiz vardi- ne sans degil mi? ya bunca yildan sonra bir lider nasil bukadar sevilir? nasil aglanir onun icin her 10 kasim'da naisl bir asktir bu-bazilarinin isine gelmedi tabi bu liderler...ne de olsa dunya modernlesiyor, zaman ilerledikce para, mal mulk,petrol daha kiymetli olmaya basliyordu hayatinda insanlarin...ne savaslar ne kiyimlar nicesi bundandi..Ama bu liderlerin giderken arkada biraktilari dersi hepimiz olmasa da anlayan kisim iste bir gun toplanicakti bir alan da..Hepsinin agzin da tek bir slogan olucakti"Sevgi, Adil bir duzen-Adalet, Baris-Insani insana kiydirmayan bir duzen" tek bir millet olacakalardi-dunya insani olmanin yanin da-amblemleri belki de sadece bir agac olacakti-haykirircasina dunyaya orda ole sessizce duran tek bir agac icin bile savasir bu toplululk-cunku onlarin adaleti sevgi ve baris esit kosullardi.... hic unutmiycagim bir goruntu var bu gosterilerden-yemyesil elbisesiyle donen semazen- ne de yakisirdi bu yeni milletin meydanina boylesi bir Anit-
Insanligi yeniden bulmuslar icin- bu yolda yasamini yitiren niceleri-gozunu kirpmadan cana kastedenlere haykirmasi icin-ve hep umut dolu yarinlar icin...
ve en tabiki unutmamak icin! bizi biz yapan degelrimizi-sevgiyi-aski unutmamak icin
Unutmamak icin aslini-
Sonra her gun haykirsin diye Mevlanin dedigi bi-"Biz birleştirmek için geldik, ayırmak için değil."



14 Nisan 2013 Pazar

Ben Iste "BU" yum

Yasanan her zorluga, sikintiya, hayal kirikligina ragmen..bana hep sorarlar sen hep guluyorsun diye...Yuzunde hep gulumseme...Sanirim ben hayati tum benligimle yasamayi seviyorum..onu kucakliyip birakmamacasina..askimi, mutlulugumu dolu dolu yasamaya...hayati anlamaya onun her anindan bana fisildadiklarini anlamaya...ogrenmeye..pismeye...
Ben iste "BU" yum aslinda,


   Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
   Yaşadın mı, yoğunluğuna yaşayacaksın bir şeyi
   Sevgilin bitkin kalmalı öpülmekten
   Sen bitkin düşmelisin koklamaktan bir çiçeği 

(Ask..her yerinde olsun hayatimin..iliklerime kadar hissedicem ben bi cicegin sevgisini..kocamin askini..ailemin huzurunu..yarinlarin umudunu...)

   İnsan saatlerce bakabilir gökyüzüne
   Denize saatlerce bakabilir, bir kuşa, bir çocuğa
   Yaşamak yeryüzünde, onunla karışmaktır
   Kopmaz kökler salmaktır oraya

(Dalip dalip gitmelerim buyuzden belki..konusmadan izlesem su guzel dunyayi..mucizelerini..fisildayisini duysam...)

   Kucakladın mı sımsıkı kucaklayacaksın arkadaşını
   Kavgaya tüm kaslarınla, gövdenle, tutkunla gireceksin
   Ve uzandın mı bir kez sımsıcak kumlara
   Bir kum tanesi gibi, bir yaprak gibi, bir taş gibi dinleneceksin ( Ben herseyi yasamak istedigim icin yasarim...samimiyetle..tum yuregimle)

   İnsan bütün güzel müzikleri dinlemeli alabildiğine
   Hem de tüm benliği seslerle, ezgilerle dolarcasına ( Asla Asla muziksiz olmaz...ozellikle haftasonu kahvaltilari..guzel mum isiginda dinlenme saatleri..)

   İnsan balıklama dalmalı içine hayatın
   Bir kayadan zümrüt bir denize dalarcasına ( Tum zorluklari tercih etmem bu yuzden belki..Mert'im der ki; buz gibi denize girmek gibi hayat..yavas yavas girmek zor gelir seni korkutan yeniliklere..birden atla icine ve gor bak seni nasil dinginlestirdigini, uyandirdigini, tazeledigini..)

   Uzak ülkeler çekmeli seni, tanımadığın insanlar
   Bütün kitapları okumak, bütün hayatları tanımak arzusuyla yanmalısın
   Değişmemelisin hiç bir şeyle bir bardak su içmenin mutluluğunu
   Fakat ne kadar sevinç varsa yaşamak özlemiyle dolmalısın ( Kesfetmek...farkli hayatlari, dinleri, diyarlari...hep heepp daha uzaga..KESFETMEYE sevgilimle sonsuzlugu...)

   Ve kederi de yaşamalısın, namusluca, bütün benliğinle
   Çünkü acılar da, sevinçler gibi olgunlaştırır insanı
   Kanın karışmalı hayatın büyük dolaşımına
   Dolaşmalı damarlarında hayatın sonsuz taze kanı 

( Hayat bir ogretiler dengizi..huzunler, hayal kirikliklari, pismanliklar, keskeler...ama ogrenmek icin burdayiz..yasadigini nasil anlar ki insan ogrenmeden..)

   Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var:
   Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara,göğe,bütün evrene karışırcasına 
   Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
   Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana  

 ( Ben bu armagana sukrediyorum her an her gun..bana sundugu herseye...ve onu, sevgilimle, ailemle bir daha yeniden kesfedip buyutup daha da anlamlastirmaya...Yuregim sigmazcasina, tasarcasina evrenden:))



Ataol BEHRAMOĞLU ( nasil bir anlamaktir bu hayati..nasil bir farkindalik...)

3 Mart 2013 Pazar

Bazılarımız Savaşçı Doğar

Bir yerde okmuştum, davranışlarınıza dikkat edin alışkanlıklarınız olur, alışkanlıklarınız ise karakteriniz, karakteriniz ise kaderiniz diyordu...bu zamana kadar hiç anlam verememiştim nedemek istediğine...yaşadıkça anlamam gerekirmiş...
Tıpkı bazılarımızın savaşçı doğması gibi...savaşarak doğan hayat boyu savaşan ve savaşması gereken yollara çıkan insanlar...
Bazılarımızın ise önüne serilir herşey,  kısmetlerı ardı ardına..şansı yolu hep açıktır, fazla emek vermeden elde edebilir ulaşmak istediği noktaya...ya da kendini çok yıprtamasına gerek olmaz..cici cicidir hayatı hayalleri hedeflerine ulaşmak için dikenlerle dolu yollardan geçmesi gerekmez...hayat içinde koşturduğu tarla olsa..yağmuru bol toprağı bereketli bir memleketin en değerli tarlasının çiftçisi olurdu..

Kimileri ise..ulaşmak istedikleri noktaya savaşarak gelmelidir..tırnaklarıyla kazıyarak...canını dişine takarak, sorumlulukları omuzunda yük, çelişkiler engeller önünde bir çelme...düşe kalka devam etmeledir...kimi zmaan elinden tutan olur..kimi zaman desteğini esirgemeyen sevdiklieri..ama asla ve de asla hazıra konamaz..hep uğraşmalıdır..tıpkı muhteşem bir ürünün hayalini kuran gece gündüz tarlasını biçen..ama ne yağmuru alan ne de toprağı verimli olan bolegesinde yaşayan bir çitfçi gibi...

Savaşçı doğduğunu bilmeli bir insan üzülmemekk ve elde edemediklerine pişmanlık duymamak imrenmemek için..çünkü davranışları onun kaderini oluşturdu yavaş yavaş sinsi sinsi...belli etmeden...dokundurmadan..
Kaderinizle savaşmak yerine, davranışlarınızı değitirmenin bir yolunu bulun belki de gizi buna bağlıdır kaderin şansın..siz onunla oynamaya başladığınızda dengesi sasar sizi belki de kolay çiftçiyle karıştırır...umut değil mi sonuçta hep yaşam..

Ben kabul ediyorum mesela artık savaşcı doğduğumu..öncelikle kimsenin hayatı işi ile maddiyatı ile kendiminkini kıyaslamamamı sağlıyor çünkü biliyorum , bu hayatın bir çok aşamasında ben tercih ettim savaşmayı..onüme kolay seçenekler çıkmasına rağmen ben hep zoru tercih ettim korkak olmadığımı ıspatlamak istercesine...başka bir dil öğrenmek adına çok ünlü bir lisenin davetini geri çevirdim ilk hatırladığım  zorlu yola girmeme neden oldu bu..üniversitede hem yolu çok uzak hem bölümünün bana geri dönüşü çok zor olucak bir yere girmeyi tercih ettim.tam dört sene her gün ortalama 6 saatimi yolda geçirdim bu bölümü bitirmeye direttiğim içinç.ben heryerde başarılı olabilrim diyerek..yanı ben belırledim kaderimi..çünkü sunulan iki şıklı tercihkerde zor olanı seçtim savaçcı kaderime yenı taşlar ekledim..ailem hep zorluydu örneğin benim hep...yaşadıklarımız..alışkanlıklaırmız..mutluyduk da..ama savaçıydık...şimdi kişiliğim oturmuş sanıyorum derken..davranışlarımn oluşturduğu kaderim bana zorlu bir dönem başlattı ...busefer benim tercihim değildi..mücadelemi gene verdim belki kendim adına ama karar bu sefer beni hayat getirenlerdeydı...ama ben bu yenı zorlukla alışkanlarımın kaderim nasıl etkiledğini farkettim..ve bunu değiştirmek için aslıdna herşeyin ben de bittiğini..işleri iyice zorlaçtırmamk adına önce kaderimin savaşçı bir hayata kurulu olduğunu kabul ettım sonra kaderi belirleyen zorlukları seçme alışkanlığını dizginlemeye...biraz da hayat aksın siz onu izleyin..zorluklar, sorumluklar, sizin alışkanlıklarınıza alışanlar rahatız olacak bu durumdan ılk basta...ama dinleyin bi beni ben biraz arkaya yaslanıyorum izlinizle...hayat aksın beni de içine alsın..

I have been running so sweaty my whole life, urgent for finish line...and i have been missing the rapture this whole time...of being forever incomplete...

 
© duygulu notlar | Designed by Thailand Hotels, in collaboration with Tech Updates, Webdesign Erstellen and Premium Wordpress Themes