20 Ekim 2015 Salı

Sen Dogdun ben de Dogdum



Hayatimda hic unutmak istemedigim beni bambaska kilan muhtesem anin yazisi olsun istedim..
Cok keyfili bir hamilelik surecim olmadi ne yazikki..ama bunlara bu yazida yer vermek istemiyorum..anilarin kaldigi hislerimiz uctugu su hayatta en degerli animiz taptaze kalsin sonsuz olsun...
Guzeller guzelim kendi dogumuna giderken belki okur ici acilir cok buyuk bir guc olur ona..

Gunlerde 23 Ekim Persembe..aslinda surekli yasadigim erken dogum sancilarim ayni araliklarla devam ettiginden pek önemsemem gereken bir durum olmadi..annem mutfakta haril karil bana gene manti aciyor..yanima gelene kadar cok fazla kilo almamistim hamileligimde geldigi hafta itibariyle beni manti ve cigborek diyetine sokmaya ve doguma kadar tosun yapmaya and icti…
Derken bi lavobaya kalkiyim diyorum ve ufak bir kanamam oldugunu fakrediyorum…ama ben de bi panik..annem onemli bisey yok gene hastaneye gidicez musadede tutucaklar sancin da farklilik yoksa biraz bekleyelim hatta sana cig borek getireyim ben ye bak bisiycigin kalmaz ruh halinde…anne iste o anda bile beni yedirme derdinde:)))  merti ariyorum bole bole..canim benim ne cok kosturdun isini birakip cikip geliyor ve biz hastaneye…
Yol boyunca bir tuhaflik hissetmiyorum artik hastaneye yatirilma rutinini de gayet iyi biliyoruz sanirim 4. yatisim olucakti bu..yani uzerimiz de bir deneyim nasil bir deneyimse iste…ama icim icimi yigor.nolur nolur dogum olmasin bi yandan da tamam olucaksa olsun..saglikla gelsin de kuzum isterse erken gelsin dualari celiskisi…analik iste:)
Nese beni labour katina aliyorlar tekerlekli sandalyese..hic unutmuyorum asansorleri cikarken minik bir kiz cocugu “ ohh momy she has a baby inside” dediginde cocouklarin olaylara nekadar sefkat ve salfikla bakiyor olmalari  dusuncesi gerginligimi biraz aliyor…
kacinci kez girdigim labour odasinda rutin muayenem yapilacak nefret ettigim asama bu..ama mujde diyor hemsire acilma yok..sancilarinsa cok sik degil..ama doktorun gene de bi gece tutalim seni istedi ..aa tamam..yani riskin en en az oldugu yatisim hem de bi gece kalicaz…Ah allahim sanirim dualarimdan zamaninda saglikla dogsuna yaklastim..cok sukur..icimiz kipir kipir..odamiza yerleisyoruz…Dubai de cogu ozel hastane gercekten otel odasi konforlugunda..ilk defa mis gibi yemegimi yemeye karar veriyorum oncekilerde icim hep buruktu..aksmaa dogu sanki biraz sancilarim artti mi ne..yok yok simdi agri kesiciyi alirim uyurum ve gene rutin sanci  ( Toko ) taramasi sonrası evimize gideriz…
Bu gece en sevdigim hemsire nobetci degilmis bana gule gule demek icin geliyor..bunca zaman dayandim snairim bu is olucak diyor o da cok umitli:) agri kesicimi takip gule gulelesiyoruz…nobeti devrettigi hemsire kendini tnaitiyor fln…
Ben gene de bi rahat hissedemedim diyorum bu aksam..bi lavaboya mi kalksam..sancilarim bi agir oluyor..belime igne saplandi sanki himm derken Nilosun tekmlerini cok hissetmeye basladim ve gercekten hic hic abartmiyorum pat diye bir baloncuk patladi icimde…Suyum…mus meger panikle gelen suya bakan hemsirenin one affalayip sonra panikle soylemesinden anliyoruz:) Oluyordu aylardir ertlemek icin dua ettigimiz cogu zaman erken olacak olmasindan cok ama cok korktugum an.. “ Dogum Basladi” benim hala kafam olsun suyum gelsin gene de dogum olmaz belki hissiyati.simdi guluyorum…

Acilmam cok hizli bir sekilde gerceklesti ilk kontrolumde 4,5cm dim.. Beni yattigim odadan gercek dogum odasina -dogumhaneye aldilar..ama dogumhanem bize ozeldi…
Dogum oncesi nasil bir dogum istedigimi cok dusunme sansim olmadi acikcasi..yani sanki bunu dusunursem dogumu daha cok cagiracagim hissi vardi belki de…ama cok okudum..Ina May Gaskin  kitabi ve dogal dogum uzmanalrinin bloglari..biliyordum zamani geldiginde ben dogal dogumu deneyemleyecektim…vucudum buna hep hazirdi,,ve hic ben nasil doguracagim? diye bri endise tasimadim..ki bendeniz endise uzmani:)

Burada tam dogum anina kadar doktrunuz lutfetmiyor, ebem hep cok az kaldigini soyluyordu..epidural istemedim vucuduma ilac almak istemiyordum hala Nil benimleyken…acinin doguma yardimci olacagini hissetmistim belki de..oksijen veriyorlarmis sancinin dorugunda….haifif sarhosluk etisi yapiyor bi de ben actim asiri migde bulantisi..sancilar siklastikca cok buyuk bir ikinma istegi oluyor..ama acilma tamamlana kadar ikinmamami istemediler sonradan anladim ki ikinmak saatlerce zor ve insani yoran bir aktiviteymis..gucum bitmesin diye istememisler…ve zaman yaklaisyordu saat sabahin 5 ine dogru doktor kapida gorundu..cok kolay beni dinle ve kendini rahat birak dedi..bir kac kez basarili ama sonuca ulasamayan ikinmalar oldu…sancilarim cok cok siddetliydi..doganin muazzam isleyisini hissettigim an dogum anim diyebilirim…benim daha once bilmedigim ama vucudumun Nil’in cok iyi bildigi bir seydi bu…her ikinmada gozlerimi simsiki kapatiyor nefesimi tutuyordum..hic bir ciglik bagirma yoktu..filmlerde izledigimiz ciyak ciyak bagiran dogum sahneleri sanki bizi urkutmek icin mi yapilmisti??? aslinda keske zamanim olsaydi ya da onu dusunecek durumum..odamda birkac tane mum ve guzel kokular olsun isterdim bir de hos bir muzik…ama atmosfer olesine sakin huzurluydu..annem doktor gelene kadar yanimdayd Mertimle..ikisi de elimden sikica tutuyor daha dogrusu ben ikisinin de ellerini simsiki tutup sancilari atlatmaya calisiyordum..annem doktor gelince cikmak durumundaydi…mertle biz kaldik..kizimiz geliyordu…Merte ara ara gozum takiliyor ben ikindikca o da ikiniyor nefesini derin alip tutuyordu:)))  ve bir de hemsirenin ben yoruldukca “ push push push” diyerek destegini simdi fikra tadinda hatirliyorum…
Aklimda ister istemez..saglikli olacak mi? Nefes Alabilecek mi? sorulari dolaniyordu…Endiseliydim ama korkmuyordum…gozum bi an disari kaydi..gun agarmak uzereydi..gunes dogmustu..seher vakti tam…hatta odadan Burj Khalifeyi goruyordum..gunes hizmalarini secebiliyordum parlak camindan…ve busefer guclu bir ikinman olucak dedi doktor…o hissi hic unutmak istemiyorum…nil her sabah cok erken kalktigindan bir yil boyunca gercekten her gun bu ana dondum..
Gozlerim simsiki kapali..ikinma biiiirrrrr…ben cok buyuk demir parmaklikli bir kapinin onundeyim…filimlerde cennet kapisi tabiri vardir ya…kendimi kapinin onunde beklerken buluyorum…sirtimda cok buyuk bir guc…ilahi bir guc..aslinda benim icimden cikmasi gereken can icin benim gecmem gerek o kapidan…ikinma ikiiiiiii…..bedenimden cok buyuk bir canin varliginin kopusunu hissediyorum, kapi aralaniyor..cok buyuk bir isik huzmesi yuzume vuran …ikinma uuuccc….bir hafif rahatlama bedenimde…gosgumde simsicak bir his…ve Gozlerimi aciyorum kan icinde beyaz sivisinda melegim…Nilim..cok tiz bir aglama..ama kucagima konar konmaz susuyor..yumuk yumuk..iki buklum..ilk agzimdan dokulen” Ohhhhh Goooooood” oluyor…ve voooov e bu bebek buyuk bir bebek ufak degil diyorum….:) Neden ingilizce neden o sozler ama Allahi yanimda melekleri etrafimda hissettigim cok guclu hissettigim cok yuce bir andi bu…doktor Mert’e kordonu kesmek istermi diyor tabikide..Babamiz kordonu kesiyor…
Nil’e ufacik dokunuyorm “ Melegim Hosgleidn” ikk vik ediyor..yuzu burus burus kan icinde….peki neden aglamadi cok diye korkuyorm yoksa nefesinde sorun mu var?? Nil’i almalari gerektigini soyluyorlar..benden alir almaz kuzumu Nil cok yuksek sesle aglamaya basliyor…demekki tenimde olmak onu rahatlatti ve aglamadi melegim diyorum…erken dogum nedeiyle tetkitleri cok olucak …ama icim cok cok huzurlu cok buyuk bir guven var…MErt Nil’i birkama yalniz diyorum..Mert Nille kostruyor annem de..ben kaliyorum yalniz….
Doktorumla gozgoze geliyoruz..Cok iyi bir isti..Bebeginde gayet saglikli merak etme diyor ve islemelre devam ediyor..
Gozum Plesantamda..onu gormek istedigi soyluyorum..Plesanta kadin , anne, gebe diyelim vucudunda sonradan olusan tek organ..aslinda inanisa gore kaybedilen chakralarimzidan biri..ona usulca tesekkur ediyorum..yavruma cok yi baktigi onu besledigi buyuttugu icin…..
Doktor’a cok tesekkur ediyorum..bana bu harika hissi yasattigi icin…Benim uzerimde dikis vs. bitince hemen donucegini ustunu degistrip gelecegini soyluyor…
Odada bir an yalniz kaliyorum etrafa bakiyorum..Nil’i merak ediyorum..derken bir hemsire geliyor..Nil’i soruyorum ama bi bilgi vermiyor..off cok endiseli bir bekleyis…terimi siliyor yuzumu temizliyor…ve Mert geliyor..Mert nasil Nil? Kac kilo????? 
Cok iyi fildir fildir gozleri 2460 kg… Ne nasil? Ahh Allahim cok sukur..33. haftada 2460:))) benim o an ki sevincimi anne olmayan anliyamaz belki de erken dogum yapmayan anlayamaz…nefes aliyor, gayet saglikli sadece gecici oksijen de tedbir icin…Annem geliyor hersey yolunda mujdeleri..
Sonra ikisini de Nil’e yolluyorum geri..yalniz birkamayin hadi..hemsirler benimle…
Hemsireler geceligimi degistriyor..ama maalesef hala hastane geceligiyleyim…bi hazirligim yok ki doguma dair:) Yataktan kalkmasi cok zor geliyor..arkamda kalkarken hemsire bu senin mi diyor? Ufacik bir kuran…Onca yatisimz oldu hastaneye bu kez musade altinda tutuldugum odada bu kurani bulmustuk annemle…annem doguma girerken sirtima koymus butun dogum benimleymis…yanima diger odaya cikartiyorum Nil'in kuvezine birakmaliyim diye dusunerek…
Nil’i gormeyi cok cok istiyorum..biraz dinlendikten sonra onu gormeme izin vericeklerini soyluorlar…ve bir kac saat sonra yeni dogan yogun bakim unitesine gidyoruz.Kapidaki heyecanimi korkumu saskinligimi anlatmak cok cok zor..bir suru minik melek.bizim minigimiz 13 numarali kuvezde…yumuk yumuk temzilenmis..altinda kocaman gelen bebek bezi..biraz kablolarla bezeli ama bunlarin hepsi o iyi olsun diye..ve cok sukur tum saglik fonskiyonlari harika..kahraman kizim benim:) Oksijen destegini aksama cikaracaklarini tuple beslenmeyi de emmesi boyle giderse cikaracaklarini soyluyorlar..icim kipir kipir..Nil seninle yapacak ne cok seyimiz var…

Benim dogum ,yeniden dogus, Nil’imi hayata getiris hikayem boyle.Odaya ciktigimizda.Mert’in iki cumlesi beni cok derinden etkiliyor…” Sana hayatim boyunca borclu olacagim” 
Unutmak istemedigim ve hic unutmayacagim bu harika gunu
Erken dogum cok endiseli bir bekleyiş sureci..ama Dogum bir kadinin varolus sebebi..cok ilahi cok mucizevi cok duygusal bir surecin ardindan kadinin gercek gucunu ortaya koyan bir olay bence Dogum…
Dilegim..tum kadinlar saglikla hayirlisyla bu guzel duyguyu tadabilsin…kendi yavrusuna olmasa da anneligin hazzini…guzel anne adaylari  da once saglikli bir hamilelik ve sonrasinda diledikleri guzel dogum deneyimiyle saglikla yavrularina kavussunlar…



Hiç yorum yok:

 
© duygulu notlar | Designed by Thailand Hotels, in collaboration with Tech Updates, Webdesign Erstellen and Premium Wordpress Themes