16 Mayıs 2011 Pazartesi

Bu Gunlerde..Soluk Mavi Nokta

Bilir misiniz su tekerlemeyi ? hani harflerin okunuşunu ogretmek icin kullanilani;

"la leyli lala lula da lambirleyli lap lupyani her harf icin yapabiliriz 

"ca ceyli cala cula da cambireyli cap cup"

ya da "ba beyli bala bula da bambireyli bap bup"... her harf icin degisse de aslinda tekerlemenin koku aynidir..bas harfler degsisir, verdigi hava degisir..yapisnda tek degisen bir tanecik harf olmasina ragmen her harfte ayri bir  komiklik, nese varidr:) nereye gidicem biliomsunuz bununla...bize..iste hayat efendim ayni bu tekerleme gibi..basliyorusnuz "b"den surekli ilerliyorsunuz, ayni seyelrin etrafinda donuyrosunuz gibi gleiyor..ama size oyle geliyor, cikan ses apayri, yazilisi da..biraktigi etki de...
yani her gun 'ha heyli hala hula da hambireyli hap hup"diye gecmiyor..:) sessiz harfler bitince ne olucak tek duzelesicek diyorsunuz..yo seslileri degsitirriz simdi de...
demek istedigim..nekadar gunler ayni gelse de bizim icin...sakin kandirmayin kendinizi..hergunun sesi ayri..sizde biraktigi etki de..degisim de...sizin ogüne bıraktığınız etki de...
-----------
gecen gunler de elime sevgılı arkadaslarımdan bırınden gelcen  bir videoyu paylasmak istiyorum sizinle...sole bı an aldı silkeledi beni...bütün basit gerçekliğiyle ben bu mavi noktanın en baş yapıtlarından bir tanesiydim...nasil olurda bu kadar ben merkezci olabiliyordum hayatta ve iste o buyuk gercegi gormezden gelebilyordum-duk.  Gunlerimizi kosturma, yaristirma havasinda geicstirirken...Carl Sagenín haizrladigi Soluk Mavi Noktayi izleyin derim, kendimizi kaptirdigimiz gundelik hayatta, aslinda biz nerdeyizi cok guzel anlatiyor, bi izleyin anliycaksiniz demek istedigimi:)...ama sakin etkisini negatif olmasina neden olmayin..takilmayin ufak tefek sıkıntılara onun ıcın ızleyın..yüreğinizi daraltmayın. Çözümün asla olamayacağını düşündünüz noktalarda aslında sadece gerekli olanın zaman olduğunu tekrar hatırlatın kendiznize.... karsınızda Soluk Mavi Nokta-Carl Sagen he bide sevgili Nazım Hikmeti okuyun,   en sevdiğim dörtlüklerinde, verdıgı en anlamlı yasamaya daır tavsiyesinde..


Bu dünya soğuyacak, 
yıldızların arasında bir yıldız, 
                      hem de en ufacıklarından, 
mavi kadifede bir yaldız zerresi yani, 
                      yani bu koskocaman dünyamız. 

Bu dünya soğuyacak günün birinde, 
hatta bir buz yığını 
yahut ölü bir bulut gibi de değil, 
boş bir ceviz gibi yuvarlanacak 
                      zifiri karanlıkta uçsuz bucaksız. 

Şimdiden çekilecek acısı bunun, 
duyulacak mahzunluğu şimdiden. 
Böylesine sevilecek bu dünya 
"Yaşadım" diyebilmen için...


Iyi Seyirler...

Hiç yorum yok:

 
© duygulu notlar | Designed by Thailand Hotels, in collaboration with Tech Updates, Webdesign Erstellen and Premium Wordpress Themes