16 Ağustos 2011 Salı

Ramazan'da Orta Dogu'nun Moderni Dubai'de Yasamak

OrtaDogu'nun tam gobeginde, Iran Korfezine bakan kiyin en sivri ucunda..Komsu ulkelerinde, seriatin ve politik olaylarin kaynadigi donemde..elindeki Maddi!! imkanlarin nedeniyle etkilenmeyen, olaylarin cikmasina izin vermeyen Birlesik Arap Emirlikleri'nin en populeri Dubai'de Ramazan nasil geciyor??...Hani Modern hayatin Bati ulkelerini aratmayip, luksun her koseden fiskirdigi Dubai'de Ramazan ayinda, bu Modernizim aslinda yerini Seriatin kurallrina biraktigini soyleyebilirim binevi..olu sezon kendini gosteriyor, havalar da iyice isinmis oluyor yazin ( 50 dercelerden bahsediyorum isinmasindan kastim:))Gunduz vakti disari ciktiginizda, olu bir sehir..acik yemek, icecek,dondurma,seker gida tuketimini hatirlaticak hic bir dukkan bulunmaz Ramazan'da buralrda..Bulunmamasi ile birlkte, disarida bunlarin tuketimi de yasak..su icilmesi, hatta leinizde sise tasimaniz dahi..kati kurallar sirket yemek saatlerine de yansiyor..gerci tek guzel yani, Hukumet yasasiyla claisma saatleri 6 saate indiriliyor..erken kaciyorsunuz sirketten..e tabi patronlar izin veirrise..Nitekim bizim sirket yani claisma saatleri yuzunden SIKI yonetim ilan etti bile sirkette, Hedefler gunluk hatta saatlik olarak yeniden heseplandi..o iki saatin acisi fazla da fazla cikariliyor ya neyse..saat 3 bana bye byeee:))).
Ama hani yigecege yaklasima konulan bu tuttuma yabancilarin-musluman olmayanlarin tutumlari alsinda okadar da korkunc dgeil, yani benim gibi sorgulamiyorlar, en diyorum ki yani zaten Ramzan nefis koreltme ayi dgeil mi e ozman neden yasak, nasil kendimizi gelistircez..ama yabanciya gore onun ilk gordugu ramzan Dubai'de..nitekim onun icin de gecerli kuralalr burdakiler..Turkiye'de boyle mi ? diye soruyolar..henuz degil umari mda olmaz derken icim ciz ediyor..hani sokaklarda sortla flana gezneleri tartakliyrlar, sevgilelri otobusten atiyorlar, he bi de iftar oncesi sigara icen bi kadinin tartaklandigi haberini okudum ama henuz yemek yemek serbest..durum bundan ibaret...
Iste Ramazan ben de nasil mi geciyor, sicaklarin beynimi kaynattigi ogle sicaginda son su depolarim da tukenip eve geliyorum 4 e dogru..oh bunun keyfini degismem hicbirseye..
OrtaDogu'nun tutuculugundan siyrilmaya calisip Modern turizm kenti Dubai'de gizli koslerde yemek yigen yabancilar ve oruc tutan-tutmayan,musluman-hristiyan-ataist.. bir ay sonra en cilgin eglence mekanlarini tikabasa gene doldurucak..minicik etekler,askillarla heryerde gezebilecek-ki Ramzan boyunca daha usturuplu giyinin dneiyor ama kati bir kural yok- hem de hic tacize maruz kalmadan..hem de enufacigina bile..bu denge dunyanin baska hangi yerinde kurulur ki? Paranin ve caydirici kurallarin gucu mu acaba bu?...Turkiye'de hayal ettim de bi an..Iftar saatine kadar yemek yemeyi disarda yasaklanabildigi ve de sokakta rahatca sortla mini etekle, askiliyla gezilebildigini....himm..

Afrika'da acliklar yanibasinda ulkelerde isyanlar..Dubai'de En luks otellerde en buyuk acik bufeler...tadina varmadan,denenmden de olmuyor..ama olanlari gormezden gelmek de..huzurnu efsunlugunu,tilsimini yasayabilmek adina..daha falza duyarli ve dikkatli..sorguluyorum iste..

Herkese Hayirli Rmazanlar olsun....

2 yorum:

Adsız dedi ki...

yine cok hos bir yazi olmus. eline saglik.
egemen

duygulunotlar dedi ki...

Tesekkurler Egemen, begenmene sevindim,,

 
© duygulu notlar | Designed by Thailand Hotels, in collaboration with Tech Updates, Webdesign Erstellen and Premium Wordpress Themes